Чин обедницы

ЧИН ОБЕДНИЦЫ

По начале Божественныя службы, и по первом воз­гласе, псаломщик глаголет псалом: Благослови душе моя Господа.
Егда же во уставе укажет на литургии антифоны празднику, и тогда часы глаголются вси вкупе.

Пса­лом 102.

Аще ли Литургия, глаголем по 2-м возгласе,

Сла́ва, и ны́не; клирицы поют: Единоро́дныи Сы́не, и Сло́во Бо́жие, безсме́ртне сы́и, изво́ливыи спасе́ния на́шего ра́ди воплоти́тнся, от святы́я Богоро́дицы и при́сно Де́вы Мари́и непрело́жно вочелове́чивыися; распя́тся, Христе́ Бо́же, и сме́ртию на́ смерть наступи́выи, Еди́не сы́и Святы́я Тро́ицы, спрославля́емыи Отцу́ и Свято́му Ду́ху, спаси́ нас.
По скончании пения глаголет канархи́ст блаже́нны, по уставу.
Во ца́рствии Си егда́ прии́деши, помяни́ нас, Го́с­поди. Блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко тех есть ца́рство небе́сное. Блаже́ни пла́чущии, я́ко ти́и уте́шатся. Блаже́ни кро́тцыи, я́ко ти́и насле́дят зе́млю. Блаже́ни а́лчущии и жа́ждущии пра́вды, я́ко ти́и насы́тятся. Блаже́ни ми́лостивии, я́ко ти́и поми́ловани бу́дут. Блаже́ни чи́стии се́рдцем, я́ко ти́и Бо́га у́зрят. Блаже́ни миротво́рцы, я́ко ти́и сы́нове Бо́жии нареку́тся. Блаже́ни изгна́ни пра́вды ра́ди, я́ко тех есть ца́рство небе́сное. Блаже́ни есте́ егда́ поно́сят вам, и изжену́т вы, и реку́т всяк зол глаго́л на вы лжу́ще Мене ра́ди. Ра́дуйтеся и весели́теся, я́ко мзда ва́ша мно́га на́ небесех. Слава, и ныне.
Аще ли кроме Божественыя литургии, посем чтем: Апостол, и Евангелие. Таже, глаголем:
Помяни́ нас Го́споди, егда́ прии́деши во ца́рствии Си (поклон).
Помяни́ нас Влады́ко, егда́ прии́деши во ца́рствии Си (поклон).
Помяни́ нас Святы́и, егда́ прии́деши во ца́рствии Си (поклон).
Лик небе́сный пое́т Тя и глаго́лет: свят, свят, свят Госпо́дь Савао́ф, исполнь не́бо и зе́млю сла́вы Твоея́.
Приступи́те к Нему́ и просвети́теся, и ли́ца ва́ша не постыдя́тся. Лик небе́сныи пое́т Тя и глаго́лет: свят, свят, свят Госпо́дь Савао́ф, испо́лнь не́бо и зе́млю сла́вы Твоея́.
Слава. Собо́р святы́х а́нгел и арха́нгел, со все́ми небе́сными си́лами пое́т Тя и глаго́лет: свят, свят, свят Госпо́дь Савао́ф, испо́лнь не́бо и зе́млю сла́вы Твоея́.
И ныне. Исповедание православныя веры, Перваго собора.
Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́, Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. И во еди́наго Го́спода Ису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та о́т света, Бо́га и́стинна о́т Бога и́стинна, рож­де́на, а не сотворе́на, единосу́щна Отцу́, Им же вся бы́ша. Нас ра́ди челове́к, и на́шего ра́ди спасе́ния, сше́дшаго с небе́с, и воплоти́вшагося о́т Духа Свя́та, и Мари́и Де́вы вочелове́чьшася. Распя́таго за ны при понти́йстем Пила́те, страда́вша и погребе́на, и воскре́сшаго в тре́тии день по писа́ниих. И возше́дшаго на небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. И па́ки гряду́щаго со сла́вою, суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́ же ца́рствию несть конца́.
Втораго собора. И в Ду́ха Свята́го, Го́спода и́стиннаго и животворя́щаго, И́же от Отца́ изходя́щаго, И́же со Отце́м и Сы́ном споклоня́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. И во еди́ну свя́тую собо́рную и апо́­стольскую Це́рковь. Испове́дую еди́но Креще́ние, во оставле́ние грехо́в. Чаю́ воскресе́ния ме́ртвым. И жи́зни бу́дущаго ве́ка, ами́нь.
В Литургии сие не глаголем; Осла́би, оста́ви, отпусти́ Бо́же, согреше́ния на́ша, во́льная и нево́льная, я́же в сло́ве и в де́ле, и я́же в ве́дении и не в ве́дении, и я́же во уме́ и в помышле́нии, я́же во́ дни и в нощи́, вся ми прости́, я́ко Благ и Человеколюбец. Таже. Отче наш. И по возгласе или молитве Исусовой глаголются кон­даки, преже храму, и потом дню; таже, святому. Слава. Со святы́ми поко́й, Христе́, душа́ раб Свои́х, иде́же несть боле́зни, ни печа́ли, ни воздыха́ния, но жизнь ве́чная. И ныне, богородичен: Засту́пнице христия́ном непосты́дная, Хода́таице ко Творцу́ непрело́жная, не пре́зри гре́шных моле́ния гла́сы, но предвари́ я́ко Блага́ на́ помощь на́шу, ве́рно вопию́щих Ти: ускори́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, заступа́ющи при́сно Богоро́дице чту́щих Тя. Господи помилуй (12). Таже, Всесвятая Троице.
Аще ли пост великии, глаголется: Господи поми­луй (40). Слава, и ныне. Честнейшую херувим (поклон великий). Именем Господним благослови, отче. За мо­литв святых отец наших. Аминь. И сотворяем, три великия поклоны, с молитвою: Господи и Владыко жи­воту моему. И прочих метаний (12). Посем, Трисвятое. И по Отче наш: Господи помилуй (12). Таже, сию молитву:
Всесвята́я Тро́ице единосу́щная, неодержи́мая дер­жа́ва, и нераздели́мое ца́рство, я́же всем благи́м ви­но́вна, благоволи́ в настоя́щий сей час о мне гре́шнем, и вся ми омы́и скве́рны, и просвети́ ми смысл, я́ко да всегда́ воспева́ю Тя, и славосло́влю и глаголю: еди́н Свят, еди́н Господь Ису́с Христо́с, в сла́ву Бо́гу Отцу́, ами́нь.
Бу́ди и́мя Госпо́дне благослове́но от ны́не и до́ века (трижды, с поклоны).
Слава, и ныне. Таже,
И поклон до земли вси равно. Слава, и ныне. Господи помилуй (дважды). Гос­поди благослови. И три поклона. Таже, отпуст почину. По отпусте же клирицы поют: Аминь. Многолетны соблюди Господи, и помилуй державу Российскую, спаси Господи, и помилуй господина нашего Преосвященнейшего Митрополита (имя рек) и отец наших ду­ховных, и вся христианы Господи, спаси.
Господи помилуй (трижды).
И обычные исходные поклоны.